Mieczysław Adamczyk
Kielce 2022
Stron: 144, Format: B5
ISBN: 978-83-62718-10-8
Cena: 36,00 zł
Publikacja dostępna również w Bibliotece
W prezentowanym tomiku szkiców literackich pragnę prostymi polskimi słowami, podzielić się z Czytelnikiem garścią spostrzeżeń, przemyśleń, refleksji, doznań i formułowanych puent, które traktuję jako esencję, być może podpowiedź seniora 80 plus z sześćdziesięcioletnią plus praktyką zawodową, uprawianą dość aktywnie nie tylko na jednym, ale wielu polach i dziedzinach życia społecznego. Dzięki Bogu i Ludziom trwa ona przemożnie do dziś.
Całość publikowanych w niniejszym tomiku szkiców (162) została, poza wstępem, uporządkowana w dwunastu grupach typologicznych, które równocześnie są rozdziałami opracowania, wykazanymi w Spisie treści. Podstawą zaszeregowania stała się zawartość tematyczna utworu, a nie klasyfikacja formalna, według gatunku literackiego zaliczonego do określonej grupy.
Zobacz: spis treści
Po redakcją Elizy Mazur
Kielce 2017
Stron: 245, Format: B5
ISBN: 978-83-62718-01-6
« Nakład wyczerpany »
Publikacja dostępna w Bibliotece
Publikacja stanowi zbiór tekstów naukowych oraz poglądowych z obszaru resocjalizacji, profilaktyki, terapii oraz pracy penitencjarnej.
Trudności w adaptacji społecznej, skłonność do zachowań ryzykownych i uzależnień, występowały i będą występować zawsze i w każdej społeczności. W książce autorzy pragną pokazać zdolność do kształtowania prospołecznych umiejętności u osób naruszających normy prawne, gdyż im więcej będzie się o tym pisało i uczyło, tym większe korzyści będą odnosiły osoby niedostosowane społecznie, praktycy oraz społeczeństwo.
Celem książki jest poszukiwanie optymalnych metod postępowania z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, gotowymi podjąć proces resocjalizacji, który prowadziłby do odnalezienia własnej drogi życiowej. Wychowanek sam musi podjąć trud przekształcania swojej osobowości, a wychowawca może tylko stworzyć warunki do rozwoju, ułatwić wychowankowi osiąganie celów rozwojowych.
Zobacz: spis treści
Po redakcją Konrada Maja i Andrzeja Rembalskiego
Kielce 2016
Stron: 170, Format: B5
ISBN: 978-83-62718-02-3
« Nakład wyczerpany »
Publikacja dostępna w Bibliotece
Niniejsza publikacja jest wynikiem konferencji naukowej na której studenci i absolwenci Wszechnicy Świętokrzyskiej zaprezentowali swoje dokonania naukowe.
Organizatorzy konferencji mieli wiele dylematów, zastanawiając się nad wyborem tematów wystąpień. Zdecydowano, że będzie ona przebiegała pod hasłem „Wybrane problemy badawcze studentów i absolwentów Wszechnicy Świętokrzyskiej”. Przyświecała nam idea, aby autorzy referatów nie ograniczali się jedynie do tematów związanych z problematyką pisanych przez siebie prac licencjackich i magisterskich, ale aby zaprezentowali szersze spektrum badań, wynikających z osobistych pasji. Potwierdziło to opinię, że zainteresowania zarówno absolwentów, jak i studentów Wszechnicy Świętokrzyskiej wykraczają poza tematykę przedmiotów objętych programem studiów.
Zobacz: spis treści
« Nakład wyczerpany »
Publikacja dostępna w Bibliotece
Mimo rozległego stosowania pojęcia przestrzeni na gruncie wielu dziedzin nauki, wciąż pozostaje ono niedookreślone i niesie ze sobą niejednoznaczności. Ponadto wielowątkowość i duże tempo zmian zglobalizowanego świata przyczynia się do przekształceń pojmowania przestrzeni edukacyjnej.
W prezentowanej publikacji podejmuje się próbę odpowiedzi na pytania pojawiające się w związku z przemianami współczesnej przestrzeni i rzeczywistości edukacyjnej. Znajdują się w niej refleksje nad wybranymi obszarami działalności edukacyjnej obejmujące istotne elementy tej przestrzeni, czyli: dom, rodzinę (wraz z jej przemianami i zagrożeniami wynikającymi z przeobrażeń współczesnego świata np. procesy globalizacji, oddziaływanie mediów) oraz szkołę jako miejsce współpracy różnych podmiotów w środowisku.
Opracowanie stanowi zbiór artykułów ukazujących rodzinę i szkołę jako przestrzeń edukacyjną w życiu jednostki. Przedstawia różnorodność potrzeb i problemów istniejących w wymienionych środowiskach wychowawczych. Chociaż jest to jedynie wycinek tej problematyki, jednakże stanowi ważny głos w dyskursie nad kształtowaniem się i przemianami współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Publikacja adresowana jest do środowisk naukowych, nauczycieli, wychowawców, studentów uczelni wyższych, organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli administracji państwowej i samorządowej zainteresowanych problematyką działalności edukacyjnej i różnych jej obszarów.
Zobacz: spis treści